دندانپزشکی لبخند

بهترین دندانپزشک رشت + لیست 10 تایی

11

دندانپزشکی در سالمندان نقش بسیار مهمی دارد، زیرا مراقبت از دندان‌ها و دهان در این دوره از زندگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. سالمندان به دلیل تغییرات طبیعی در دهان و دندان‌های خود نیاز به مراقبت و مشاوره دندانپزشکی ویژه‌ای دارند. دندان پزشکی سالمندان، به مجموعه ای از مراقبت ها گفته می شود که تنها به افراد سالمند ارائه می شود. این مراقبت ها برای جلوگیری از مشکلات دهان و دندانی صورت می گیرد که به دلیل افزایش سن در افراد سالمند ایجاد می شود. در ادامه به برخی از نکات و مسائل مهم در این زمینه و همچنین شناخت بهترین دندانپزشک رشت پرداخته می‌شود.

بهترین دندانپزشک رشت

دکتر رضا قرباندوست

  • پزشک دندانپزشک

آدرس:

رشت، چهارراه گلسار، خیابان بخت پسند، ساختمان ماهرو، طبقه2

تلفن: 01332110887 – 09113825182

 

دکتر رباب نجفی

  • پزشک دندانپزشک

آدرس:

رشت، خیابان نامجو، کوچه فخر، ساختمان پارس

تلفن: 01333367440

 

دکتر آرش غفوری رانکوهی

  • پزشک دندانپزشک
  • متخصص جراحی لثه و ایمپلنت دندان

آدرس:

رشت، گلسار، میدان صابرین، به سمت قلی پور، جنب نانوایی صابرین، پلاک ۱۸۴

تلفن: 01332134040

 

دکتر هدیه هدایت زاده رودسری

  • پزشک دندانپزشک

آدرس:

رشت، گلسار، بلوار سمیه، نرسیده به بیمارستان گلسار، بالای داروخانه دکتر حریری، ساختمان پارس کلینیک، طبقه 7

تلفن: 01332133605

 

دکتر عباس آذربین

  • پزشک دندانپزشک

آدرس:

رشت، چهارراه گلسار، ساختمان پزشکان پاستور، طبقه 1

تلفن: 01332110398

 

دکتر فائقه تحویلداری دیلمی

  • پزشک دندانپزشک

آدرس:

رشت، گلسار، بلوار دیلمان، چهارراه بهشتی، خیابان میر ابولقاسمی، نبش بوستان 6، ساختمان پزشکان سپاس

تلفن: 01533761029

 

دکتر میرجلال میرفیضی

  • پزشک دندانپزشک

آدرس:

رشت، خیابان78 گلسار، چهارراه دوم سمت راست، پلاک14

تلفن: 01332117588

 

دکتر هلن چکاد

  • پزشک دندانپزشک

آدرس:

رشت، چهارراه گلسار، پشت شیرینی سهیل، جنب اداره کار و امور اجتماعی، ساختمان پزشکان آفتاب، طبقه3

تلفن: 01332133314 – 01333237414

 

دکتر راشد قرباندوست

  • پزشک دندانپزشک

آدرس:

رشت، چهارراه گلسار، روبروی پیتزا آفتاب، خیابان بخت پسند، ساختمان ماهرو، طبقه2

تلفن: 01332110887 – 09118069141

 

دکتر ایلناز پورنصیری

  • پزشک دندانپزشک
  • تخصص پروتزهای دندانی (پروستودانتیکس)

آدرس:

رشت، چهارراه گلسار، خیابان 76، ساختمان پزشکان باران، طبقه 4

تلفن: 01332115536

 

دندان های سالم و تمیز در سالمندی

یکی از بهترین روش ها برای حفظ زیبایی و جوانی و اصلاح طرح لبخند در دوران میانسالی، نگهداری و مراقبت از دندان ها می باشد. از این رو در ادامه چند نمونه از نکاتی را که می توان برای حفظ سلامت و زیبایی دندان ها کمک کرد، پرداخت:

تا جایی که می توانید در روز 2 مرتبه دندان های خود را به مسواک نرم، صحیح مسواک بزنید. استفاده از مسواک برقی نیز یک راه بهتر برای تمیز کردن دندان ها می باشد.

یکی دیگر از روش هایی که می تواند برای حفظ سلامت دندان ها و کمک به جلوگیری از پوسیدگی آنها، تمیز کردن فضای بین دندان ها با استفاده از دندان ها و سایر ابزارهایی است که توسط پزشک توصیه می شود.چیزی که دندان مصنوعی دارند، حتماً باید روزانه آن را تمیز کنند و حداقل 4 ساعت آن را از دهان خود خارج کنند.

عواملی که در محل هایی زندگی می کنند که آب آشامیدنی آنها حاوی فلوراید باشد، حتماً آن را بنوشند، فلوراید، نقشی که بسیار تاثیرگذار در جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

مصرف دخانیات نه تنها، خطر ابتلا به سرطان ریه و دیگر سرطان ها را افزایش می دهد، بلکه سلامت دهان و دندان نیز بسیار خطرناک می باشد. چرا که مصرف دخانیات، باعث پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه می شود و در نهایت از دست دادن دندان ها می شود. از این رو به طور جدی از مصرف دخانیات خودداری می کنید.

انواع مشکلات دندانی سالمندان

مشکل اصلی دندانپزشکی سالمندان است که بیشتر در سنین سالمندی برای دهان و دندان می دهد که برای جلوگیری از پیشرفت آنها و آسیب های جدی تر، دندانپزشکی سالمندان بسیار زیادی پیدا می کند. از این رو در ادامه چند نمونه از مشکلات شایع دهان و دندان در دوران میانسالی را بیان کرده است:

دندان پوسیدگی: دندان پوسیدگی، یکی از مشکلاتی است که در سنی ممکن است رخ دهد. اما از آنجایی که در دوران سالمندی مشاهده می شود و پس از آن می کند، دندان ها در سالمندان بیشتر می شود. به طوری که افراد بالای شصت سال 2 برابر بیشتر از افراد بالای سی سال در معرض خطر پوسیدگی دندان ها قرار دارند.

خشکی دهان: خشکی دهان یکی دیگر از مشکلات شایع در سنین سالمندی می باشد. یکی از مهمترین موارد برای بروز چنین مشکلی بالا رفتن سن و کاهش طبیعی آب در دهان می باشد. علاوه بر این مصرف دخانیات، مصرف داروهای بیش از حد از حد عامل بیماری، شیمی درمانی، گرفتگی بینی و تنفس با عواملی که باعث خشکی دهان می شوند. این مشکل با مصرف مواد مصرفی و همچنین جلوگیری از مصرف سیگار و سایر دخانیات می شود. از آنجایی که سالمندان به دلیل افزایش میزان مقاومت در برابر بیماری به شدت افزایش می یابند، توصیه می شود که مراقبت های پزشکی سالماند را خیلی جدی بگیرند.

جمع بندی

دندانپزشکی سالمندان نقش مهمی در حفظ و بهبود کیفیت زندگی افراد سالمند دارد. با پیری، دستاوردهای دندانپزشکی می‌تواند به اهمیت بیشتری برسد. دندانپزشکی سالمندان نیازمند توجه و مراقبت دقیق است. مراجعه منظم به دندانپزشک و پیروی از توصیه‌های او می‌تواند به سلامت دهان و دندان در سالمندی کمک کند و کیفیت زندگی را بهبود بخشد. در متن بالا شما میتوانید شماره تلفن و آدرس بهترین دندانپزشک رشت را پیدا کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *